Friday, December 2, 2011

komen facebook



Assalamualaikum…hikhik..bila terasa malas nk buat apa2 skrg ni walopon skrg nil ah mggu2 terakhir org antar esaimen, tapi aku masih sempat lg online…sudah tentulah laman sosial facebook yang menjadi tumpuan aku kn..ya lah, mcm2 ragam manusia yg aku ataupun kita semua dapat tgk dalam 2 kn…tapi aku sedikit xberkenaan dengan sesetengah perkara yang terdapat dalam facebook 2…meh sni nk senaraikan…
1.       Ada orang yang suka letak nama glamour dalam 2..ok, xkisah lah kan kalo dekat profile 2 ada gambar tuan empunya diri…tapi ada jugak yg letak nama glamour n xda plak la gambar dia walopon sekeping…susahkan ..haish…
2.       Tuan empunya facebook 2 perempuan, tapi letak gambar lelaki..kn menimbulkan kekeliruan…ok, aku tahu la korang syg sgt kt pakwe or makwe  korang, at least, letak la gambar korang berdua…(sorry, langsung xjeles! Tp sakit mata ja..opss)
3.       Saja nk add sebab nk selidik latar belakang kita..ish3..dah macam penyelidik xbertauliah la plak kn…xsalah nk tambah kenalan, tapi kalo setakat nk tgk2 muka, nk tau apa yg dia wat hari2, rasanya xperlulah kot…
4.       Kekadang ada jugak la komen2 yg xdiundang…menyakitkan hati saja…haish, situasinya lebih kepada perkara di atas la..bekas makwe kepada pakwe korang dlu add korang then, sengaja komen2 benda yg menyakitkan hati sbb nk kacau perhubungan kita tuh…haish..menakutkan n menyakitkan…sekarang dh block terus person 2..lega rasa =)
5.       Semua benda nk update kt status..hikhik…ok, yg 2 xkisah la lg, korang punya profile kn, lantak lah…tp xperlu kot nk cakap “baru lepas makan, kenyang shangat2, dah mandi, segarnyaaaaa, morning! <waktu tghari> ”…untunglah kalo ada org komen kn..
6.       Gambar2 yg xpatut di pertontonkan pon diletakkan jgk dalam 2..muka baru bgn tido, muka baru lepas mndi, muka cute, muka sweet, semua nk tunjuk kt org kn…rasanya xperlulah semua 2..semua org cantik lah, bukannya korang saja…ingat! Setiap kejadian Allah 2 cntik2 belaka…xda yg lebih n xda yg kurang..
7.       Komen2 yang kononnya romantic dengan pakwe or makwe masing2…alahai, memang la nmpak sweet..tapi xperlu kot tunjuk kt satu dunia…kalo nk tahu, sumpah seranah ada ja dalam hati friends2 anda yg tgk semua 2…mesej melalui enset sudaa, lg private kn..kalo romantic 2 saja xkisahla, tap ink gadoh2 2 pon dalam 2 jgk lahhh…haish…orang lain gelak ja lah tgk semua 2…

Ish3, rasanya cukuplah setakat 7 ja..nanti lg banyak benda yg aku tulis..hukhuk…perkara ni xmerujuk kepada pihak2 tertentu…korang semua ada facebook kn, jadi korang sendiri akan rasa perkara2 ni..
Sorry! =)


Sunday, November 27, 2011

cuti + kebosanan



wowww..lamanya x update blog..mau berhabuk dh blog ni..hehehe..ari ni ahad, 27 November 2011 bersamaan 1 muharram 1433 H. cuti . esok pon cuti..alahai..bosan la plak kan memandangkan xda apa2 aktiviti yg nk di buat..time2 cengginilah mula merindui suasana kt kampung...hikhik..lg 3 mggu nk balik kampung..yeay!! kakak sy nk kwen...ok, cter pasal kwen, nti aku update ke entri yg lain k..sebabnya skrgnya entrinya berkaitan cuti dan kebosanan..
seperti biasa, aku lebih selesa berada di dalam rumah, spesifiknya di dalam bilik, rumah 3-4-4 kolej harun aminurrashid. knapa?? td cakap bosan kn? keluar lah jalan2..
baiklah, jawapannya, meh aku senaraikan knapa aku lebih suka memerap di rumah walopon aku bosan yg teramat..

1) bebas melakukan apa saja <meniarap, baring, berguling2 etc>
2) xpayah siap lawa2 <pakai kain batik n t-shrt pon dh ckup cntik bla ada d rumah..hahahaha>
3) aku mmg seorang yg sangat MALAS untuk bersiap kalo nk p mana2
4) walopon bosan dh smpai tahap dewa, aku ttp amik keputusan dok kt umah saja, sbbnya aku bleh tdo 
    kn kalo mmg xtau nk wat pa2 dah..

ok, sbb keMALASan aku ni jgklah famili aku xkan ajak aku join diorang p mna2 pon..sebabnya diorang dh tau jawapan aku, XMO IKUT...yg penting, aku akan tnya dlu, LAMA X NK P? kalo jawapannya xtau lg, 2 maknanya lamalah 2..jadi, xpayah p..jadi, xda la org yg akan merengek-rengek nk balik umah <werks, mcm bdk2 ja kan...>

tapi kadang2 tersentap jugak hati ni, bla bgn2 pagi ja, famili suma dah ilang..uwaaaaaaaaaaaaa...pas2 mula la nk kol ayah, mak, kakak..nk tnya diorang p mna..hahahaha...padan muka aku...jalan paling selamat, aku akan kol my lovely hubby untuk amik aku n jalan2 lah dengan dia..aik?? xmalas plak kn?? hahahaha...adat lah bercinta kn..xjemu memandang..sehari xjmpa, bagaikan setahu ja...ayat poyos..

ok2, kembali kpd tajuk utama...sebenarnya nk ckp yg aku mmg bosan sgt2 bla cuti menjelma..haish..bla ada kuliah, rasa nk cuti, bla dh cuti, nk p klas plak..haha..mcm2 la kn..apa2 pon, untuk menghilangkan sedikit kebosanan pada hari minggu camni, jom2 kita memasak..menunya, bihun sup sayur..hehehe..

p/s: kmarin keluar dengan incik hati n saya bahagia n terharu sgt dgn beliau bla beliau tunjuk kesungguhan beliau untuk masa depan kami...=)

ya Allah, dekatkanlah jodohku dgnnya, limpahkankah rezeki kepada kami untuk membina sebuah perhubunga n yang halal dan sentiasa diredhai olehMU...amiin..



Friday, October 7, 2011

ASSIGNMENT!!!!

assalamualaikum...
ok, assignment..
aku sorang ja ada assignment (mngangkt tgn ke bahu dan mata tgk ke atas)
wat masa ni, alhmdulillah, dah berjaya siapkan 5 assignmnt..
lagi  3 yg masih tertangguh..
2 pon xmsok lg subjek yg blom dpt tugasan...
ya Allah...
permudahkanlah segalanya...

Sunday, October 2, 2011

minggu jiwa kaco

assalamualaikum..
haish, entri kali ni...JIWA KACO...apa kes???
sudah tentu la ada kes kan...
jiwa kaco sbb rasa kurangnya perhatian dr pihak sebelah sana..
bla nk luahan rasa hati, kena marah la plak...aiceh...lg la rasa kecik ati..
meratap sendirian la....rasa hati ni remuk redam semualah.. =(
mungkin aku yg salah..
terlalu mengharap perhatian si dia..
salahka???? =(
ok, aku redha....
tapi awak, saya syg awak selamanya..HANZALAH AHMAD...pliz ilangkan mood jiwa kaco sy ni...=( 
(ops, termengharap lagi!!)


Wednesday, September 14, 2011

sambutan semester 5

Assalamualaikum
Ok. Semester 5. Disambut dengan demam.hukhuk.terpaksa ponteng klas ko.sedih bukan.tapi terpaksa menerima jugak semua qada’ dan qadar yg telah ditentukan oleh Allah.perubahan cuaca juga memungkinkan kesihatan aku yg sedikit terganggu.
“2 la, dok kt umah 4 bln, x exercise lgsng, bla dh balik sna, ada klas dr pg smpai malam pon dh demam”
“makan la ubat”
“Minum air bnyak2, air masak smpai xmau sentuh”
“jangan minum ais lg dh”
“boleh makan lagi kn? Kalo xleh bngun sgt, bgtau, nti org p sna”
Hah.kan dh kna berleter.padan muka aku.betullah apa yg dia ckp 2.hukhuk.nk gtau ayah n mak, rasanya mcm merisaukan depa ja.so, biarlah.gpon skrg ni dh ok skit.air masak sentiasa di dalam botol.dh dekat 2 botol dh.kira ok lah 2.
Kesian sgt kt badan aku ni.aku tau,badanaku letih sgt2.gara2 rehat selama 4 bulan kn.sabar eh duhai badanku dan juga mindaku.think positive.
Nk mulakan semester baru dgn lebih bersemangat.dengan 21 jam krdt.bantulah hambaMU yang lemah ini ya Allah.kuatkan semangat dan tetapkanlah hatiku dengan agamaMU dan berilah kemudahan kepada kami, pelajar2 BM khasnya, dan pelajar2 UPSI amnya, dalam menimba ilmu di sini. Amin.
Panas badan dah kurang.Cuma batuk2 ja lagi.=)

Thursday, September 8, 2011

xda keja.....

ni lah hasilnya orang xda keja mcm aku ni kn..hehehe..editing gambar...
-
-
-
-
-
aidilfitri 2011
-
-
-
-
-
-
-
-

saya sayang kamu
-
-
-
-
-
-
-
-

langkawi 2011
-
-
-
-
-
-
-
-

cable car langkawi
-
-
-
-
-
-
-


cable car jgk...
-
-
-
-
-
-
-
-

perasan lah kau! hahaha
-
-
-
-
-
-
-
-

pantai chenang....gmbar kegedikan..hehehe


2 ja lah gambar2 yg aku edit..hahahahah


Wednesday, September 7, 2011

apa cerita raya???

assalamualaikumm...
wows, cerita tentang raya...30 Ogos 2011, hari raya aidilfitri...malas nk cter panjang..tapi bagi aku, raya kali ni mmg bez la..sebabnya...
1) tahun kedua kami beraya bersama2...(me n my incik hanzalah)
me n hanzalah (sedondon gitu =D)
ops, lupa nk ckp..tdung 2, dia yg plihkan..ouh,so sweet..hehe

kt umah bai..raya pertama

2) dapat tlg mak wt open house (raya ke 2)

menu wajib open house umah aku...hehehe..lontong mak mmg terbaik..tp gmbr ni amik cik google pnya, sbb xsmpat nk snap hari 2..org wt open house, aku beraya sakan...=)


3) drive ke umah kwn2...wewewe..selalunya aku jd penumpang sja..tp kali ni aku jd driver...hehehe..

umah faridha (me. faridha, nanie n nadzirah)

umah farhani (me, nanie, nadzirah n farhani)..tima kseh 4 the laksa..=D

4) dapat peluang berjalan2 smpai lebam...hahaha..amek kau, bosan sgt kn dok umah..

5) dpt memeriahkan hari keluarga anjuran alumni kadet bomba...

di sebalik tabir...hehe..wanita2 alumni kadet bomba..

incik hanzalah pon ada! hehehe..thnks dear..always support me...=D

ala...xnak tgk kamera plak..hehehe..

6) raya dengan anak2 sedara yg semakin bertambah..comel ouh anak sedara semua..anak sendri?? insyaAllah, ada rzki nti, lepas kwen..hehe..(gatal!)

7) dapat raya umah cikgu2 n ustazah..trima kseh cikgu2 krn mnyambut kedatangan krew terjah raya ari 2 dengan senyuman...ustaz nasir dgn nsik ayamnya, ustazah bsyira dgn nsik arabnya, cikgu lailey dgn mee gorengnya, xlupa cikgu norizan dgn duit rayanya..aiceh, malu lak, dh besar2 dpt duit raya lg...n last but not least, cikgu isma dgn kuih raya yg bez walopon cikgu puasa..maap cikgu, kami terjah saja..heheh..=D

umah ustazah basyira..yes! kali ni amjad dh x taboh2 aku da..hehehe..

cikgu norizan...thnks 4 da duit raya..hikhik..

8) sempat lg p kuala perlis sebab keteringinan aku ngan milah nk mkn laksa..hehe..

milah..muka teruja nk mkn laksa....

9) dapat tgk hantu bonceng..terbaekkk wookkk...

thnks dear, berkorban pagi2 p beratur to fulfill my wish...=) 

10) raya dgn famili tersayang mmg xternilai harganya...lontong mak yg mmg terbaik...duit raya dr ayah..hehehe...thnks..cayang both of u ketat2...ayong, angah, acu n miftahul damia..cyg kamu jgk!! mmmuuuaaahhh...abg ipar n bakal abg ipar..ayang syg kamu jgk..jga kakak saya baik2 k..hikhik...



mak n ayah tersayang

kakak, abg ipar n damia

kakak n bakal abg ipar

aku lah 2...hehe
adik
p/s: ada pic raya famili sbb tahun ni jurukamera sibuk..hahahahaha