Tuesday, December 20, 2011

tak sangka ^_^



hanya satu suara yang didengari
menerangkan itu dan ini
seluruh kelas sunyi dan sepi

entah ke mana roh mereka pergi
mungkinkah sedang tekun mendengar?
mungkinkan sedang rancak menghayun kalam?
mungkinkah sedang enak dibuai mimpi?
mungkinkah?
segalanya mungkin
sedang suasana redup dan dingin
sedang diri selesa dihembus udara nyaman
sedang fikiran terbang melayang
segalanya mungkin terjadi

namun,
benak fikiran tidak banyak berbeza
mempunyai satu matlamat yang sama
tak kira apa jua jantina
persoalan tiada yang bercanggah

bilakah kelas akan berakhir???

                                                                                                                                    naza anis,
                                                                                                                                    UPSI


tak sangka?? apa yang xsangka?? hehe..sebenarnya xsangka la aku boleh menghasilkan sebuah sajak dalam kelas....hehehehe..sebabnya?? keboringan yang melampau lah kan....heheh..apa-apa pon, chaiyok2! teruskan menghasilkan penulisan kreatif....

erkkk?? kreatif kee??? 

^_^

You wanted Yuna? You got it! Hotlink #NowYouCan is bringing u the 1st People Powered Concert ft Yuna!

You wanted Yuna? You got it! Hotlink #NowYouCan is bringing u the 1st People Powered Concert ft Yuna!

Bookmark this website, cause you'll definitely be hooked! #ChurpChurp, one of your fav sites.

Bookmark this website, cause you'll definitely be hooked! #ChurpChurp, one of your fav sites.

Friday, December 2, 2011

komen facebook



Assalamualaikum…hikhik..bila terasa malas nk buat apa2 skrg ni walopon skrg nil ah mggu2 terakhir org antar esaimen, tapi aku masih sempat lg online…sudah tentulah laman sosial facebook yang menjadi tumpuan aku kn..ya lah, mcm2 ragam manusia yg aku ataupun kita semua dapat tgk dalam 2 kn…tapi aku sedikit xberkenaan dengan sesetengah perkara yang terdapat dalam facebook 2…meh sni nk senaraikan…
1.       Ada orang yang suka letak nama glamour dalam 2..ok, xkisah lah kan kalo dekat profile 2 ada gambar tuan empunya diri…tapi ada jugak yg letak nama glamour n xda plak la gambar dia walopon sekeping…susahkan ..haish…
2.       Tuan empunya facebook 2 perempuan, tapi letak gambar lelaki..kn menimbulkan kekeliruan…ok, aku tahu la korang syg sgt kt pakwe or makwe  korang, at least, letak la gambar korang berdua…(sorry, langsung xjeles! Tp sakit mata ja..opss)
3.       Saja nk add sebab nk selidik latar belakang kita..ish3..dah macam penyelidik xbertauliah la plak kn…xsalah nk tambah kenalan, tapi kalo setakat nk tgk2 muka, nk tau apa yg dia wat hari2, rasanya xperlulah kot…
4.       Kekadang ada jugak la komen2 yg xdiundang…menyakitkan hati saja…haish, situasinya lebih kepada perkara di atas la..bekas makwe kepada pakwe korang dlu add korang then, sengaja komen2 benda yg menyakitkan hati sbb nk kacau perhubungan kita tuh…haish..menakutkan n menyakitkan…sekarang dh block terus person 2..lega rasa =)
5.       Semua benda nk update kt status..hikhik…ok, yg 2 xkisah la lg, korang punya profile kn, lantak lah…tp xperlu kot nk cakap “baru lepas makan, kenyang shangat2, dah mandi, segarnyaaaaa, morning! <waktu tghari> ”…untunglah kalo ada org komen kn..
6.       Gambar2 yg xpatut di pertontonkan pon diletakkan jgk dalam 2..muka baru bgn tido, muka baru lepas mndi, muka cute, muka sweet, semua nk tunjuk kt org kn…rasanya xperlulah semua 2..semua org cantik lah, bukannya korang saja…ingat! Setiap kejadian Allah 2 cntik2 belaka…xda yg lebih n xda yg kurang..
7.       Komen2 yang kononnya romantic dengan pakwe or makwe masing2…alahai, memang la nmpak sweet..tapi xperlu kot tunjuk kt satu dunia…kalo nk tahu, sumpah seranah ada ja dalam hati friends2 anda yg tgk semua 2…mesej melalui enset sudaa, lg private kn..kalo romantic 2 saja xkisahla, tap ink gadoh2 2 pon dalam 2 jgk lahhh…haish…orang lain gelak ja lah tgk semua 2…

Ish3, rasanya cukuplah setakat 7 ja..nanti lg banyak benda yg aku tulis..hukhuk…perkara ni xmerujuk kepada pihak2 tertentu…korang semua ada facebook kn, jadi korang sendiri akan rasa perkara2 ni..
Sorry! =)


Sunday, November 27, 2011

cuti + kebosanan



wowww..lamanya x update blog..mau berhabuk dh blog ni..hehehe..ari ni ahad, 27 November 2011 bersamaan 1 muharram 1433 H. cuti . esok pon cuti..alahai..bosan la plak kan memandangkan xda apa2 aktiviti yg nk di buat..time2 cengginilah mula merindui suasana kt kampung...hikhik..lg 3 mggu nk balik kampung..yeay!! kakak sy nk kwen...ok, cter pasal kwen, nti aku update ke entri yg lain k..sebabnya skrgnya entrinya berkaitan cuti dan kebosanan..
seperti biasa, aku lebih selesa berada di dalam rumah, spesifiknya di dalam bilik, rumah 3-4-4 kolej harun aminurrashid. knapa?? td cakap bosan kn? keluar lah jalan2..
baiklah, jawapannya, meh aku senaraikan knapa aku lebih suka memerap di rumah walopon aku bosan yg teramat..

1) bebas melakukan apa saja <meniarap, baring, berguling2 etc>
2) xpayah siap lawa2 <pakai kain batik n t-shrt pon dh ckup cntik bla ada d rumah..hahahaha>
3) aku mmg seorang yg sangat MALAS untuk bersiap kalo nk p mana2
4) walopon bosan dh smpai tahap dewa, aku ttp amik keputusan dok kt umah saja, sbbnya aku bleh tdo 
    kn kalo mmg xtau nk wat pa2 dah..

ok, sbb keMALASan aku ni jgklah famili aku xkan ajak aku join diorang p mna2 pon..sebabnya diorang dh tau jawapan aku, XMO IKUT...yg penting, aku akan tnya dlu, LAMA X NK P? kalo jawapannya xtau lg, 2 maknanya lamalah 2..jadi, xpayah p..jadi, xda la org yg akan merengek-rengek nk balik umah <werks, mcm bdk2 ja kan...>

tapi kadang2 tersentap jugak hati ni, bla bgn2 pagi ja, famili suma dah ilang..uwaaaaaaaaaaaaa...pas2 mula la nk kol ayah, mak, kakak..nk tnya diorang p mna..hahahaha...padan muka aku...jalan paling selamat, aku akan kol my lovely hubby untuk amik aku n jalan2 lah dengan dia..aik?? xmalas plak kn?? hahahaha...adat lah bercinta kn..xjemu memandang..sehari xjmpa, bagaikan setahu ja...ayat poyos..

ok2, kembali kpd tajuk utama...sebenarnya nk ckp yg aku mmg bosan sgt2 bla cuti menjelma..haish..bla ada kuliah, rasa nk cuti, bla dh cuti, nk p klas plak..haha..mcm2 la kn..apa2 pon, untuk menghilangkan sedikit kebosanan pada hari minggu camni, jom2 kita memasak..menunya, bihun sup sayur..hehehe..

p/s: kmarin keluar dengan incik hati n saya bahagia n terharu sgt dgn beliau bla beliau tunjuk kesungguhan beliau untuk masa depan kami...=)

ya Allah, dekatkanlah jodohku dgnnya, limpahkankah rezeki kepada kami untuk membina sebuah perhubunga n yang halal dan sentiasa diredhai olehMU...amiin..



Friday, October 7, 2011

ASSIGNMENT!!!!

assalamualaikum...
ok, assignment..
aku sorang ja ada assignment (mngangkt tgn ke bahu dan mata tgk ke atas)
wat masa ni, alhmdulillah, dah berjaya siapkan 5 assignmnt..
lagi  3 yg masih tertangguh..
2 pon xmsok lg subjek yg blom dpt tugasan...
ya Allah...
permudahkanlah segalanya...

Sunday, October 2, 2011

minggu jiwa kaco

assalamualaikum..
haish, entri kali ni...JIWA KACO...apa kes???
sudah tentu la ada kes kan...
jiwa kaco sbb rasa kurangnya perhatian dr pihak sebelah sana..
bla nk luahan rasa hati, kena marah la plak...aiceh...lg la rasa kecik ati..
meratap sendirian la....rasa hati ni remuk redam semualah.. =(
mungkin aku yg salah..
terlalu mengharap perhatian si dia..
salahka???? =(
ok, aku redha....
tapi awak, saya syg awak selamanya..HANZALAH AHMAD...pliz ilangkan mood jiwa kaco sy ni...=( 
(ops, termengharap lagi!!)