Thursday, June 14, 2012

teringin sangat!!!

assalamualaikum..

apa yang teringin sangat cik nazatul oii???

saya teringin sangat nak naik benda kayuh2 ni..huuuu..

teringin sangat..pernah naik sekali ja,,

kalo yang ni lagi comel.... hihihi

ada bot macam ni kat tasik darulaman..nak naikk!!!!

sebab yang boleh jadi teringin sangat nak naik itik kayuh ni adalah kerana ia sangatlah comel... =)

lagi2 naik itik kayuh ni kat tasik yang mendamaikan 2..perghh...romantik sgt2 kan... mood gatal melanda tetiba..haish..

damaikan tasik 2?? beznya kalo dapat naik paddle boat kat tasik yang macam ni..


p/s: incik hanzalah, nanti awak balik kampung, bawa saya p tasik darulaman eh..nak naik itik kayuh2..plishhh...

Tuesday, June 12, 2012

my family, my world

assalamualaikum..
alhamdulillah, berbekalkan cuti selama seminggu masa minggu peperiksaan, saya berkesempatan untuk pulang bercuti di kampung halaman..bahagianya rasaaaa... =)

perkara pertama yg membuatkan saya bahagia, mestilah dapat jumpa mak dan ayah tersayang..ayang rindu mak n ayah sangat2..mmuuuaaahhh!!!

perkara kedua, kakak sulung saya, telah meminjamkan ensetnya kepada saya...ya lah, nset saya kan rosak..sementara tggu dibaiki, saya harus menggunakan nset yang lain terlebih dahulu..kakak juga telah membelikan saya seutas gelang tangan emas korea..hehehe..walopon bukan emas tulen, saya tetap bersyukur..kore pon korea lah..janji ada..yang pentingnya, saya tahu, dia nak saya gembira sbb adiknya yg seorang ini tengah bersedih..hmm

perkara ketiga, kakak kedua membawa pergi berjalan2..haha..xpegi mana2 sgt pon, cuma pegi pasar malam ja,,,ok lah 2 kan...

perkara keempat, adik saya, telah mengofferkan keretanya kepada saya..perghh..bez bangat...

"anis, nak x keta 2? amik la..tapi sambung bayaq ja lah nti..."
"betoi ka?"
"betoi la...nk pakai keta lain la..."
yeayyyyy!!!!!!

walopon kena sambung bayaq, tapi kira ok apa..saya dh ada keta sendiri..yeayyy...dan yang paling beznya ada orang nak tolong sambung bayarkan sementara menunggu saya ada gaji sendiri...hehehe.. < thanks incik hanzalah > < tapi awak tlg saya mulai bulan 8 nti eh...sbbnya... tettttt..>< ayah yang ckp mcm 2 >< hehe >

perkara kelima...kehadiran anak2 saudara yang menghiburkan hati beta..ya Allah, ayang sayang sangat kat damia n sofiyya...bila teringatkan budak2 dua orang ni, mula la rasa nak sgt balik kampung..haish..

apa2 pon, perkara2 di atas yang telah membuatkan saya bahagia telah diisi sepenuhnya oleh keluarga saya yang tersayang...

my family, my word

Tuesday, June 5, 2012

my baby E5

assalamualaikum....

hari ni mood: kurang baik..

sbbnya...nset kesayangan saya dh rosak..sy xtahu apa yang rosak..tp orang kdai 2 cakap xboleh baiki lagi dah...macam nak jatuh ja airmata depan kedai 2 td..tapi kena tahan la..nak tunjuk jiwa kental kan..tapi dalam hati, mmg dh rasa sebak sangat...seriously, sy syg sangat2 enset 2..sbb 2 pemberian orang..br setahun lebih ja sy guna..tapi dh rosak..hmm..maafkan sy...

mmg xda mood nak study..tp bila fikirkan yg ada exam esok, terpksa la mngeraskan hati ni..kna study jgk...then br fikir nak wat apa dgn nset ni..sy mesti kuat..

tadi kol kakak..dh kena warning...jgn menangis lg..balik rumah esok, kita p kedai terus...huhuhuhu...

baby E5 sayang...tolonglah bertahan... ='(

p/s: incik hanz, sy mtk maaf..sy ni terlalulah cuainya...hmmm


Monday, May 28, 2012

saya dapat hadiah !!!


assalamualaikum...

saya dapat hadiah....suka2....

terima kasih incik Hanzalah kerana sedaya upaya menggembirakan hati saya...syukur...

Rasulullah SAW bersabda, "Manusia yang paling dikasihi Allah ialah orang yang memberi manfaat kepada orang lain dan amalan yang paling disukai Allah ialah menggembirakan hati orang Islam atau menghilangkan kesusahan daripadanya atau menunaikan keperluan hidupnya di dunia atau memberi makan orang yang lapar"


inilah barang-barang keperluan saya sewaktu praktikum nanti... something special from my soulmate... 


p/s: terima kasih untuk kasih sayang, terima kasih untuk kejujuran, terima kasih untuk kesetiaan, terima kasih untuk segala-galanya...








Saturday, May 26, 2012

moi sup

assalamualaikum...

dh dekat seminggu x update blog..sibuk sgt2..itu lah, orang lain, dah hujung2 semester ni, makin rileks, tapi bagi kami, budak2 semester 6, mmg xboleh nak rileks lagi la... dengan makro-teachingnya, dengan proposalnya, dengan assigment last minutesnya dan banyak lagi la..tapi bersyukur la, sbb masih punyai masa untuk memasak...hehe..ok, cter bab memasak, seperti biasa, ujung bulan, saya akan bertemu dengan my soulmate.. dan yang pentingnya, dia nak saya masakkan moi sup untuknya..mengidam moi sup buatan emaknya di kampung..tapi, xboleh nak dapat la kt sni kan..kalau nak jgk, jenuh la nak kna balik kedah pulak..hehe..ok lah, saya dengan rela hatinya menerima permintaan dia...buatkanlah juga moi sup...tapi xsama la dengan air tangan mak dia kan a.k.a bakal mak mertua saya..hikhik..gatal!

kelmarin, berjalan2 sekitar pekan tanjung malim yang sederhana besar itu...tujuannya? semestinya membeli kelengkapan untuk memasak...dan yang pentingnya, di temani oleh kawan saya yang seorang itu, siti aisiah a.k.a penggali kubur..thanks cah! =)

hari ni pula, bangun pagi2 dan terus ke rumah cah untuk ambil kelengkapan memasak yang saya tinggalkan di rumahnya kelmarin..sekali lagi, thanks cah! tumpangkan peti ais rumah hang..

ok, xmau cter panjang2...sekarang, on da way nak buat sup...moi, dah masak...dan hasilnya.... selepas 1 jam
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

taraaaaaaaa....moi sup for him <3

incik hanzalah, saya xtahu sedap @ x...tapi yang pastinya mmg xsama la dengan  moi sup yang mak buatkan untuk awak...



p/s: xsedap pon..tapi boleh la tahan..hikhik...

Monday, May 14, 2012

muhasabah cinta






ya Allah dugaan apakah ini..sesungguhnya aku sudah hampir berputus asa dengan segala-galanya...namun, saat aku hampir tenggelam dengan semua ini, masih ada lagi insan yang sudi menghulurkan bantuan...bersyukur sangat..

menangis tu jangan cakap lah...dah 3 hari berturut-turut...cuma xmarathon saja lagi...huhu... saat saya sedang kesedihan, saya mengharapkan ada insan yang sudi menjadi pendengar setia, pendorong kekuatan dan yang paling penting, menjadi orang yang paling hampir dengan saya untuk saya meluahkan segala-galanya...

kakak sulung tersayang, kak arin ,sahabat yang merangkap dua pupu saya,baizuliana sahabat kaunselor saya haziera, dan xlupa juga sepupu saya, azira yang sering menjadi tempat meluahkan perasaan menjadi peneman di saat saya sedang menghadapi ujian sebegini... dalam keperitan, ada juga perasaan terharu dengan dorongan dan kata-kata semangat yang tidak pernah putus dari mereka semua... bersyukur sangat..

saya dikurniakan dengan mereka-mereka yang tidak pernah berpaling ketika saudara mereka menghadapi kesusahan... sikap saya yang tidak pernah cuba untuk bersabar, ditangani oleh mereka dengan nasihat yang berpanjangan... alhamdulillah, kata-kata semangat daripada mereka berjaya menghilangkan sedikit kesedihan yang sedang meracau di dalam jiwa dan perasaan...

alhamdulillah, keadaan kembali normal dan saya sudah belajar untuk menjadi seorang yang lebih bersabar dan berfikiran positif. sesungguhnya jodoh itu ditangan Allah..kita hanya mampu merancang, berdoa dan menerima segalanya dengan berlapang dada... syukur...

dalam kita mahu menuju ke arah yang halal, sudah pasti ada dugaan yang datang melanda kerana syaitan tidak senang dengan perkara tersebut. oleh itu, banyakkan berdoa semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah... jangan tewas dengan hasutan syaitan yang menyesatkan... na'uzubillahi min zalik...

:: muhasabah dengan apa yang telah berlaku, semoga kesulitan ini menjadi kekuatan di masa hadapan untuk kami menuju ke arah cinta yang diredhai ::

Saturday, May 12, 2012

i'm lost!





hanya mampu menangis dan menangis lagi.....

dugaan sangat...bersabarlah!