Thursday, March 24, 2011

reunion...

Alhamdulillah…hari ahad yang lepas..20/3/2011 aku dengan kawan2 aku , myla, bye n ziera, berkesempatan untuk pergi KL berjumpa dengan sahabat2 kami yang dah lama xjumpa…ieyna kecik…budak ni asal dari sabah..tapi bersekolah kt perlis…then, tamat ja tingkatan 5, dia pon kembali semula ke negeri kelahirannya…mulai saat 2 la, aku dengan sahabat2 yang lain membawa haluan masing2..yang menetap kt perlis 2, mmg senang la nk jmpa kn..tp kami mmg excited sangat nk jmpa budak2 bertiga yang dah menunggu kami kt KL…wen, ieyna n zarf…dekat 5 tahun da xjumpa ieyna…wen n zarf, walopon lama jgk xjmpa, tapi bleh lagi la jmpa sebab semua dok kt semenanjung n masih lagi dalam kawasan utara..so, senang skit nk gathering…hah..lupa lak nk gtau, kitorang semua ni masa kt sekolah menengah dlu (kangar Islamic girl school) kira macam geng la…hikhik…n otai…itu yang penting…aku masih ingat lg, masa tingkatan 3, diorang semua ni namakan geng diorang sebagai blueroses89…kalo xsalah, zarf la orang yang bertanggungjawab menamakan geng mereka ni..hehehe…sebab apa diorang?? Bukan kami??? Sebab masa 2 aku ni join lagi geng diorang..skema la katakan..masa form 3 baru try nk rapat2 n masa form 4 baru aku ni rapat dengan geng diorang…eh, geng kami…aku mmg suka dengan semangat persahabatan yang geng diorang ada…walopon diorang sedikit nakal, tapi diorang berani menegakkan keadilan…so, aku pon join la geng diorang ni..kawan2 baik aku pon ramai yang ada dalam geng kami ni..hehe..k lah, xyah la cter sal geng2 ni kan..sebab apa yang cuba aku smpaikan disini mengenai pertemuan semula kami kt KL nuh…

Geng2 yang ada kt upsi, aku, myla, bye n ziera bertolak ke KL pkul 1 petang…lambat kn?? Sebab tggu cik haziera  yang sememangnya busy denga aktiviti persatuannya…macam2 dugaan lak yang menimpa kami dalam perjalanan 2…xsampai pon 10 minit keluar dari susur keluar tanjung malim, bas yang kami naiki 2 berhenti secara tiba2..dalam erti kata lain, rosak la 2..huhuhu….tapi dalam 15 minit cam2, bas 2 jalan balik…15 minit perjalanan, dia berenti lagi..kali ni lama la plak dia berenti…kami berempat yang dalam bas 2 mmg dah bsing2 dah..sengaja nk menghavockan keadaan..hahahahaha….dalam masa yg sama, kawan kami yang setia menunggu di KL nuh asyik call n bertanyakan kami di mana..hehehe…maklumla, memang kami dah lewat sgt da masa 2…..okeh, nk dipendekkan cerita, kami diminta untuk bertukar bas yang seterusnya...naik bas yang seterusnya pon, ada dugaan juga…traffic jam…hadoiii…mcm2…

Setelah menempuh segala cubaan dan dugaan 2, kami pon smpai la KL lebih kurang pukul 3.30 petang…2 jam setengah 2 perjalanan kami dari tg.malim ke KL..heheheh…then, solat dulu, pas2 meneruskan perjalanan kami ke TS...akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaa….bertemu jgk kami dengan sahabat2 kami yang lain….alhamdulillah….perut pon dah terasa lapar, jadi kami membuat keputusan untuk makan2 dlu di food court…masa makan 2, macam cerita yang keluar..ya lah, lama xjumpa kn..hikhik..soalan femes yang terkeluar daripada sahabat2 kami, “siapa yang kawen dlu r nti?”…semua xmemberikan jawapan, hanya berderai gelak tawa ja….
Lepas makan, pergi meneroka segenap TS dan membuat keputusan untuk menghabiskan masa kt tempat game saja..maklumla…cuaca xbrapa elok n kami xberkesempatan untuk berjalan-jalan ke tempat lain…dah puas gelak2, enjoy2…tibala masa untuk kami semua bertolak balik…huhuhuhu….semua nampaknya macam keberatan untuk balik..berkumpul di hadapan pintu masuk TS 2, ambil gambar lagi…peluk, cium…kaki terpaksa melangkah pergi walaupun hati berat sangat untuk meninggalkan sahabat2 tercinta…bergenang air mata salah seorang sahabat kami…sabarlah…nanti kita jmpa lagi…ukhuwah yang kita bina, insyaAllah xkan terputus smpai bila2….masing2 masih lagi melayan perasaan walopon kaki telah menapak jauh dari tempat kami bertemu tadi..haish….seronok sgt dapat jmpa kwn2…ieyna n zafirah, balik ke chow kit…aku, myla, bye n ziera akan balik ke UPSI..wen, akan balik ke UM…

Kini dengarkanlah..dendangan lagu tanda ingatanku…kepadamu teman…agar ikatan ukhuwah kan bersimpul padu..kenangan bersamamu..xkan ku lupa walau badai datang melanda walau bercerai jasad dan nyawa…….



aku, myla,iena,ziera,zafirah,bye,wen 




No comments:

Post a Comment

komen sikit...=) terima kasih