Wednesday, December 22, 2010

kahwin kahwin dan kahwin....

biasala...musim cuti sekolah ni memang banyak undangan untuk majlis perkahwinan..
alhamdulillah..aku telah menghadiri 2 buah kenduri kahwin..
1 dekat kedah, dan 1 lagi kat perak..

apa yang aku nak coretkan di sini mengenai pengalaman aku ke majlis tersebut..
(macam aku sorang ja pernah p majlis kenduri kahwin kn??)

sesampainya di sana, ada banner yang tertulis..

majlis tautan kasih ......... & ......
(menarik kan???)

apa yang menarik sangat??

majlis tautan kasih

i likeee....hehehe

mungkin ada antara rakan-rakan yang dah pernah tgk pon tulisan yang mcm ni kn??
bg aku plak, ni la pertama kali aku tgk majlis perkahwinan yang di sinonimkan dengan majlis tautan kasih..

ya..mmg benar..kasih antara dua hati telah bertaut...
hati masing-masing telah terikat dengan ikatan yg sah dalam akad yang telah dilafazkan oleh si suami..
si isteri sudah semestinya tersenyum lebar dengan ikatan tersebut..
( wah....xsabar rasanya..)

paluan kompang yang mengiringi kedua-dua mempelai ke perkarangan rumah memeriahkan lagi suasana majlis tersebut..
mesti ada debar di hati pasangan pengantin tersebut
( aku yang pernah jadi pengapit pon berdebar dengan paluan kompang 2..haha)

melihat langkah pengantin menuju ke pelamin, hati aku sempat lagi memberi komen..
bukan perihal pengantin, tapi pelamin yang menjadi singgahsana raja sehari..

terpaku jgk mata memandang...tapi agak merugikan bila difikirkan balik..
mana tidaknya...hiasan pelamin yang begitu eksklusif..
mungkin beribu jgk la untuk pelamin 2 saja..
(tapi semua 2 hak masing2 kan...)

aku jgk sempat menjenguk bilik beradu pengantin...
caaaaaaaaaaaaaaaannntik sangat..
masa 2 mula la terfikir nak kahwin..
( gatal !!!)

aku jgk sempat mengambil gambar gubahan-gubahan hantaran
( bukan apa, cuma nk jadikan contoh untuk hantaran majlis kakak aku lak nti)

sebelum balik, p salam mak pengantin..
dapat la sedikit cenderahati...
cantik jgk..
mmg eksklusif...
dari pengantin hinggalah ke cenderahati...

terima kasih...
moga tautan kasih kalian berkekalan hingga ke akhir hayat..


Sabda Rasullah SAW
"Manusia Hawa dijadikan daripada rusuk manusia Adam bukan dari kepalanya untuk dijunjung atasnya, bukan pula dari kakinya untuk dijadikan alasnya, melainkan di sisinya untuk dijadikan teman hidupnya, dekat pada lengannya untuk dilindungi dan dekat di hatinya untuk dicintai"





dua hati kini bertaut




No comments:

Post a Comment

komen sikit...=) terima kasih