Tuesday, December 21, 2010

sajak

seperti yang aku cakap..aku memang jiwang kan..
so, terimalah sajak pertama yang berjaya aku nukilkan..



PERINDU SEPI

Saban hari aku menanti...
suatu harapan umpama mimpi

Hendakku gapai, jauh dimata
Hendakku peluk, tiada jasadnya
Hendakku senyum, bibir membeku
Hendakku bicara, lidah terkelu

mentari siang lesu menyirami
purnama malam lemah berganti...
namun, jauh di sanubari hati
kutitipkan untukNya seribu impian...
untuk aku tetap menanti..
janji Tuhan pasti terbukti

Dalam kesepian ini..
hanya pena menjadi teman
mengukir indah kalam kerinduan..
air mata menjadi saksi suci
menjadi pemujuk ketabahan hati.....

aku sedar hakikat ini..
insan bergelar perindu sepi..
terus menanti dan menanti



macam mana?? ok x?? tapi macam x tersusun jerk kn..
(ada aku kisah?)

                                                                                                                      

No comments:

Post a Comment

komen sikit...=) terima kasih