Wednesday, February 16, 2011

miftahul damia.....

miftahul damia...siapakah gerangannya???
anak saudaraku yang berumur 6 tahun...aku mmg sayang sangat kt budak ni...biasala..anak saudara yang pertama kn....haish..mmg syg lah...hikhik...=)
bila ingat kt dia, msti aku snyum sorang2....ya lah, dia mnja skit ngan aku...mungkin sbb aku mmg mnjakan dia n baik dengan dia kn...so, setiap kali balik rumah ja, orang pertama yg aku cari, mesti la DAMIA...kalau dia xda kt umah 2, mmg sunyi sgt2....bdk ni, banyak mulut skit...asyik bercakap ja...mcm ayang dia lah kot...mungkin..hehe...hah, lupa lak...dia panggil aku, AYANG....semua famili panggil AYANG kt aku...panggilan ni bukan untuk pakwe tau!! apa yang aku nk cter kt sni, mestila ttg damia kn...
okeh, alkisahnya bermula apabila kelmarin, angah aku ni bagi enset kt dia...biasa la..budak2 kn...excited skit bla dpt enset ni...tmbah2 damia ni lah...suka sgt main game..
bila dah ada enset kt tgn 2, mla la dia mmbuat panggilan ke semua orang..hahaha..xterkecuali aku...ayang dia...dari semalam asyik kol ja.....mcm2 yg dia tanya..
1) bla ayang nk balik? adik nk suruh ayang beli pen yang ada kartun2 2...(nti ayang bli ye sayang...)
2) kolam mandi adk 2 ayang letak kt mana? (hadoihhh..macam la barang2 dia aku yang kemas)
3) badminton adk ada kt mana? (part ni paling xtahan...aku sembunyikan raket 2 dlm bilik aku sebb dia suka tibai aku dgn raket ni bla aku gaduh ngan dia...hahahahah
pagi tadi pon dia kol...sruh bngun...hahaha..sebab kebiasaannya kalo aku balik umah, dia akan kejutkan aku..hehehe..budak2 bangun dlu dr org tua..hahaha..
hah, bla ckp sal nset ni...teringat lak kisah aku dlu2....haish..tingkatan 3 baru dapat enset..xmcm budak2 skrg...masok tadika pon, dah ada enset sndri...hm...mngkin satu kprluan jgk kot...tp xkisahla..yang penting pandai mnggunakan enset 2 ke arah kebaikan...
damia, damia....malam nti aku plak la nk kol dia..heheh..


damia n angah......






No comments:

Post a Comment

komen sikit...=) terima kasih