Monday, August 8, 2011

PUASA ----> RAYA ----> SOMEONE ----> SEMESTER 5 !!!!

semoga ramadhan kali ini memberi lebih makna...
sedar xsedar dah dekat seminggu lebih kita berpuasa kan..puasa?? bez la..bulan ramadhan kn setahun sekali ja...dan ia merupakan bulan yg penuh keberkatan...yang beznya time puasa ni, xbnyak sgt aktiviti yg dilakukan...banyakkan aktiviti kerohanian saja...=)

baru seminggu lebih puasa, tapi sibuk memikirkan baju raya...bila p mana2 pasar besar, TESCO, GIANT, dan xlupa gerai2 yg dibuka sempena mnyambut syawal yg akan tiba xbrapa lama lg, mmg baaaaaanyak sgt baju2 raya yg tergantung dan mata pon mula la nk tergantung jgk kt situ..hahaha...tp boleh tgk2 ja..hm..nk bli?? mmg la nk..tp bla memikirkan dah jnji dgn incik hati saya utk bli baju raya sama2, xjd lah nk bli..tp bla ayah mngangguk tnda setuju dgn baju yg aku pegang 2, tergugat gak iman nk membeli...tapi.......mak plak xsetuju...yalah, corak n fesyen baju yg aku nk 2 sebenarnya lebih kurang ja dengan baju2 raya aku tahun2 lepas..huhu..ok, xjadi bli..tapi xpa..lambat g kan nk raya..heheh..masih banyak lg masa utk menyopping...=)

raya...raya..raya...

raya..bila dikira-kira dgn jari aku yg agak montel ni..lebih kurang 21 hari lg nk raya kn..semangat betul...ada apa2 kah?? tentunya...raya nti lah semua sanak saudara akan berkumpul kan..jadinya, mmg meriah la kampung n rumah nenek n atok2 kita di kampung 2 yg sebelum ni mmg sunyi sgt2 kan..bez! anak2 yang berada di rantauan akan pulang utk sma2 meraikan hari yg mulia ni bersama-sama keluarga tersayang...oleh itu, incik hati saya yang berada di negeri org jgk akan pulang ke kmpung halamannya...yeay!!

wait 4 u 2 coming home....


ok, lepas ja raya dua minggu, maka, saya sebagai seorang pelajar ijazah sarjana muda pendidikan bahasa melayu, akan pulang ke tnjung malim utk meneruskan pengajian saya bagi semester yang ke 5..haish..mcm mna la kan..dh la cuti 4 bln...TNPA BUAT APA2...selain dok di rumah dan blajar mnjadi suri rumah sepenuh masa, nk bkak bku balik..haish...moga2 semuanya akan berjalan lancar..insyaAllah...=)



p/s: puasa tinggal lg 3 minggu, incik hati nk balik lagi 18 hari, nk kembali ke kolej lagi 5 minggu...

No comments:

Post a Comment

komen sikit...=) terima kasih